8 Eylül 2007

From:Aysit Tansel
To:odtu-ou@metu.edu.tr, odtu-ou-bounces@metu.edu.tr
Time:Sat, 08 Sep 2007 13:55:21 +0300
Subject:[ODTU-OU: 20408] asirma-plagiarism-intihal

Değerli Meslektaşlarım,

Son günlerde aşırma konusu ile ilgili olarak listemize yollanan iletileri büyük bir üzüntü ile izliyorum. Birçoğumuz gibi ben de, yıllardır 4. sınıf öğrencilerine mezuniyet tezi, lisanüstü öğrencilerimize master ve doktora tezi danışmanlığı yapıyorum. Her zaman öğrencilerime söylediğim bir sözüm şöyledir: "Benden hiçbirşey öğrenemeseniz bile, tek öğrenmenizi istediğim şey yazdığınız her cümlenin, her fikrin kendi cümleniz, kendi fikriniz olması gerektiğidir." Bu konuda 1986'da ögrencilere yönelik yazdığım bir kitapcıkta dikkati çekmiştim. O yıldan beri de bu konuda bir çok defa konuştum. Maalesef YOK Yonetmeliği'nde sınavda kopye çekmenin ağır cezası olduğu halde ödevlerde ve tezlerde kopye çekmenin bir tanımı ve yaptırımı yoktur.2004 yılında aşırma konusunda yaptığım bir konuşma, 2005 yılında bir kitap içerisinde yayınlandı. Bu makaleyi ilişikte ilginize sunuyorum.

Saygılarımla
Aysit Tansel